Kuukauden Parhaat Pikselit – Sokos Kauneuden verkkokauppa

Kuukauden Parhaat Pikselit kilpailun voittajaksi valikoitui Sokoksen verkkokaupan mainos. Mainosratkaisuna oli paraatipaikka+tapetti kokonaisuus, joka miellyttävästi sulautuu yhdeksi mainospinnaksi. Siinä on myös käytetty verkon parasta puolta eli interaktiota hyväksi. Sokoksen kaudeuden verkkokauppa on suht uusi palvelu ja tämän mainoksen tavoitteena oli siis lanseerata kauppapaikka, kasvattaa sen tunnettuutta sekä tuoda ostajia verkkokauppaan. Tavoitteet saavutettiin, jonka voi todeta katsomalla asiakkaan ja mainostoimiston haastattelun aiheesta.

Mainos on mielestäni hyvä esimerkki, miten voit yhdistää brändin rakentamisen sekä taktisen puolen.  Iso mainospinta, puhuttelevat mainoskasvot yhdistettynä tuotteisiin lisäävät tämän mainoksen huomioarvoa.  Mainos tehoaa ja toimii kuluttajan  ostoprosessin eri vaiheeissa – tarpeen herättämisestä ostamiseen. Oikeat mittarin tämän tyyppisen mainonnan mittaamiseen ovat: huomioarvo, ostokiinnostuksen herättäminen, brändi attribuuttien kehittyminen, ostaminen verkkokaupasta eli konversio sekä viimeisenä klikkiprosentti.

Hyvä, hyvä. Digimarkkinointi on parhammillaan juuri tätä, kuluttajan palvelemista mielenkiintoisella tavalla. Vähemmän ärsyttävä, mutta silti toimiva. Verkko-ostaminen on muutenkin aikamoisessa nosteessa ja monet aivan uuden toimialat löytävät uutta liiketoimintaa verkon puolelta.

Mainokset

, ,

  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: