Display mainonta voi paksusti

Displaymainonta eli tuttavallisesti bannermainonta koki renessanssiin vuonna 2010. Suuret mainospinnat, etunenässä nettisaitin ylälaitaan sijoitetut paraatipaikat, toivat verkkomainonnan toimivaksi vaihtoehdoksi myös brändimainonnalle. Isojen mainospintojen hyödyt eivät jää pelkkään huomioarvon lisääntymiseen, sillä ne toimivat klikkiprosenttien valossa noin 6-7 kertaa pieniä mainospintoja paremmin ja lisäksi, ihan tosi, rauhoittavat sivustoja poistamalla pienten vilkkuvien mainosten tuoman sekamelskan. Muutos displaymainonnassa on ollut dramaattinen, sillä reilusti yli puolet kaikista maikkarin ja subin netissä pyörivistä kampanjoista toteutetaan jo ns. isoilla mainospinnoilla.

Displaymainonnan hyvä vire on jatkunut myös tämän vuoden puolella. TNS Gallupin mukaan koko verkkomediamainonta ja sen suurin momentti eli displaymainonta, on kasvanut vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana yli 30 % ollen jo perinteisesti selvästi nopeimmin kasvava mediaryhmä.

Uutena tulokkaana isojen mainospintojen joukkoon maikkari tuo markkinoille ensi viikon alussa Avaussivu -nimisen mainospaikan. Ensimmäisenä mainostajana Avaussivua käyttää Fonecta, jonka mainoksesta tyylikäs leiska tässä alla. Livenä mainosta pääsee ihailemaan siis ensi viikon alkupuolella maikkarin netin etusivulla.

Avaussivua myymme maikkarin netin etusivulle siten että mainospaikka ilmestyy sivustolla vierailijoille käyttäjäystävällisellä toistorajoitteella yksi. Lisäksi mainostaja saa itse valita mistä rss-syötteestä mtv3.fi uutisia luetaan mainospaikan viereen.

Loistavaa vappua kaikille. Ai niin, maikkarin netti seuraa jo tänä vuonna lätkän MM-kisoja ennätystarkasti, www.mtv3.fi/mmjaakiekko (saitilla muuten aika näyttävää displaymainontaa… )

-pasi

Mainokset

, ,

  1. #1 by Johanna Huhtariihi on huhtikuu 29, 2011 - 7:47 am

    Moi Pasi! Totta puhut: mielummin yksi iso mainos kuin monta pientä.

    Bannereiden kuolemaa on ennustettu jo pitkään, erityisen kiihkeästi aikana jolloin hakusanamainonta oli uutta ja ihmeellistä!! Bannereiden kuolemaa on ennustanut pitkään mm. Alex Nieminen, joka on alan erityisasiantuntija. Ennustaminen on siis haasteellista vai onko? Vai voisiko kyseessä olla niinkin yksinkertainen & arkinen ilmiö kuin isompi ilmoitus / pidempi spotti / isompi banneri sattuu nyt vaan saamaan enemmän huomioarvoa ja toimii täten paremmin. Ei online mainonnan perusteet eroa mitenkään perinteisten medioiden mainostamisesta – kyseessä on vain eri käyttöliittymä. Tämän kun oivaltaa niin elämä helpottuu – mainostajilla, myyjillä ja ennustajilla. Eli ei ihme, että displaymainonta voi hyvin ja tulee voimaan hyvin myös jatkossakin.

    Jopo

  2. #2 by Joonas Toivonen on Toukokuu 6, 2011 - 9:44 am

    Samalla tavalla ennustettiin sanomalehtien kuolemaa jo vuosia sitten, mutta kyllä ne yhä porskuttavat menemään. Hakusanamainonta on nyt jo arkipäivää (vaikka yhä Suomessa osaaminen liian vähäistä) ja myös kuluttajat alkavat pikkuhiljaa ymmärtämään mistä siinä on oikeasti kyse. Kun kansa oppii vanhat temput on aika ostaa uusia, display mainonta suurina kokonaisuuksina on sekin vanha keksintö, mutta sitä on vain tänä vuonna ruvettu toteuttamaan kunnon isoon Amerikan malliin, kuten pitääkin 🙂 Dominanssin myyminen mainospaikoissa tullee yleistymään vielä vain.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: